...

مشخصات و زمان رونمایی احتمالی ردمی K50 گیمینگ منتشر شد

1
659

هفته‌ی گذشته، در گزارشی شماره‌مدل‌های احتمالی گوشی‌های شیائومی ۱۲ و سری گوشی‌های ردمی K50 اعلام شد. حال به‌گزارش گیزموچاینا، جزئیات احتمالی بیشتری درباره‌ی دو مدل از این گوشی‌ها منتشر شده است. در‌ادامه، نگاهی به مشخصات مورد‌انتظار آن‌ها می‌اندازیم.

شیائومی در حال کار روی دو گوشی هوشمند آینده‌اش با نام‌های رمز Matisse و Rubens است. شماره‌مدل کوتاه این گوشی‌ها به‌ترتیب L10 و L11A است و اطلاعات مربوط به آن‌ها در کد MIUI و پایگاه داده IMEI ارائه شده است.

شیائومی ماتیس (L10)

شیائومی ماتیس (Matisse) سه مدل مختلف با شماره‌‌مدل‌های 21121210G و 21121210C و 21121210I دارد که بسته به منطقه در بازار‌های چین و بین‌المللی و هند عرضه خواهند شد. شماره‌مدل‌های مذکور در پایگاه داده IMEI ثبت شده‌اند.

این گوشی شیائومی در چین با نام تجاری ردمی و در بازارهای دیگر با نام برند POCO فروخته خواهد شد. ازآنجاکه چهار رقم اول شماره‌مدل دستگاه‌های شیائومی سال و ماه عرضه‌ی آن‌ها را نشان می‌دهد، این گوشی ممکن است در دسامبر ۲۰۲۱ (آذر و دی ۱۴۰۰) رونمایی شود. باوجوداین‌‌، احتمال دارد شیائومی نتواند این گوشی را به‌موقع معرفی کند؛ زیرا هنوز نرم‌افزار آن در دست توسعه است.

گفته می‌شود که این گوشی هوشمند از تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک قدرت خواهد گرفت. همچنین، انتظار می‌رود به صفحه‌نمایش OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتز و حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش مجهز شود.

در بخش عکاسی و فیلم‌برداری، انتظار می‌رود گوشی آینده‌ی شیائومی در پنل پشت از دوربین‌ چهارگانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX686، دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی آمنی‌ویژن OV13B10، دوربین تله‌ماکرو ۸ مگاپیکسلی آمنی‌ویژن OV08856 و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1 تشکیل شود. افزون‌براین، مدل دیگری از این گوشی با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل ISOCELL HM2 سامسونگ عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود این گوشی با نام‌های ردمی K50 گیمینگ (Redmi K50 Gaming) یا ردمی K50 گیمینگ پرو (Redmi K50 Gaming Pro) در چین و پوکو F4 GT رسما وارد سایر بازارها شود.

شیائومی روبنس (L11A)

شیائومی روبنس (Rubens) درحال‌حاضر، تنها یک نسخه‌ی چینی با شماره‌مدل 22041211AC دارد. جای تعجب نیست که این گوشی هوشمند با نام تجاری برند ردمی در کشور خود (چین) عرضه شود.

به‌گفته‌ی شیائومی، این گوشی ممکن است به‌عنوان Redmi K50 Gaming Standard Edition رسما عرضه شود. دلیل آن این است که ردمی نوت ۱۰ پرو 5G چینی که با نام پوکو X3 GT در بازارهای بین‌المللی فروخته می‌شود، در ابتدا Redmi K40 Gaming Standard Edition نام داشت.

ردمی نوت ۱۰ پرو 5G‌ و ردمی K40 گیمینگ از تراشه‌‌های یک خانواده، یعنی دایمنسیتی ۱۱۰۰ و دایمنسیتی ۱۲۰۰ برخوردار‌‌‌ند. به‌طور مشابه، شیائومی روبنس از تراشه‌ی معرفی‌نشده‌ی دایمنسیتی ۷۰۰۰ استفاده خواهد کرد که طبق شایعات، نسخه‌ی ضعیف‌شده‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ خواهد بود که انتظار می‌رود قدرت سخت‌افزاری شیائومی ماتیس را نیز تأمین کند.

متأسفانه جزئیات زیادی از این گوشی در‌دسترس نیست، به‌جز اینکه در پنل پشتی به دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL GW3 سامسونگ مجهز خواهد بود. براساس شماره‌مدل، این گوشی هوشمند قرار است آوریل ۲۰۲۲ (فروردین و اردیبشهت ۱۴۰۱) رسما رونمایی شود.

منبع: zoomit.ir

لطفا صبر کنید...